مجله پزشکی

سلام خوش آمدید

لیپوماتیک و مهم ترین مزایای لیپوماتیک

شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۰۰ ب.ظ

لیپوماتیک چیست؟

شاید همه ی شما در زمان جستجو در مجلات و سایت های زیبایی پزشکی با این کلمه برخورد کرده باشید. در این مطلب قصد داریم یک دید کلی درباره ی لیپوماتیک برای شما ایجاد کنیم. همچنین با ارائه توضیحاتی در مورد اینکه لیپوماتیک چیست و چه عوارضی خواهد داشت سعی داریم سوالات احتمالی شما در این مورد را پاسخ دهیم. با ما در ادامه همراه باشید تا مفهوم لیپوماتیک را دقیق تر توضیح دهیم.

لیپوماتیک




مفهوم لیپوماتیک چیست؟

در حقیقت می توان عمل لیپوماتیک را عملی نامید که جهت تخلیه ی چربی های موضعی به روی بدن اشخاص صورت می گیرد. این عمل به وسیله ی یک نوع دستگاه ساکشن پیشرفته صورت می گیرد. تفاوت این دستگاه با لیپوساکشن تکنولوژی به کار رفته در آن می باشد. این تکنولوژی تا حد بسیار زیادی دقیق می باشد. به طوری که برتری این دستگاه به طور واضحی در حین عمل برای جراح مشهود خواهد بود. همچنین نتایج حاصل از عمل لیپوساکشن برای بیمار گواه برتری این دستگاه در برابر سایر دستگاه ها می باشد.


روش عملکرد دستگاه لیپوماتیک

دستگاه لیپوماتیک به وسیله ی امواج اینفراسونیک و ارتعاش (Vibration) و نوسان ثابت حول محوری (Nutation) به راحتی قادر است سلول های چربی را از جاهایی که به آن ها وصل شده اند جدا کند.


لیپوماتیک


لازم به تذکر است که این جداسازی بدون کوچک ترین آسیب و تخریب سلول های چربی صورت می گیرد. نتیجه ی این عمل خروج سالم چربی ها از زیر پوست می باشد.


لیپوماتیک


در تکنینک لیپوماتیک به دلیل خروج سالم این سلول های چربی ، امکان استفاده ی دوباره از چربی ها جهت حجیم سازی گونه ها و صورت وجود دارد. عمل لیپوساکسن در برابر سایر روش ها مانند تزریق فیلر دارای دوام بیشتر و تورم کمتر می باشد همچنین نسبت به چربی های کشیده شده به وسیله ی ساکشن جهت حجیم سازی سالم تر می باشد.


لیپوماتیک


مهم ترین مزایای لیپوماتیک

اگر بخواهیم به مهم ترین مزایای لیپوماتیک در مقایسه با سایر روش های مشابه اشاره کنیم باید موارد زیر را بیان کنیم:


پخش یکنواخت لایه چربی در زیر پوست بسیار عالی می باشد. در روش لیپوماتیک شما نمی توانید هیچ گ.نه چربی گلوله شده در زیر پوست پیدا کنید. در صورتی که در سایر روش های ساکشن ممکن است در برخی نقاط پوستی چربی ها به صورت گلوله انباشته شوند.

لیپوماتیک در مقایسه با روش های سنتی ساکشن که نیاز به شش ماه و همچنین روش لیزر لیپولیز که نیاز به دو تا چهار ماه بستن گن دارد ، اصلا نیازی به بستن گن ندارد. اما برای جمع شدن بهتر پوست توصیه می شود تنها مدت ۳۰ الی ۴۰ روز گن بسته شود.

در روش لیپوماتیک به دلیل صدمه کمتر به ترابکولاهای پوستی فرآیند جمع شدن پوست در مقایسه با سایر روش ها بهتر صورت می گیرد.

 مزیت دیگر لیپوماتیک نسبت به سایر روش های مشابه بیهوش نشدن بیمار می باشد. در روش لیپوماتیک ، بی حسی موضعی کافی می باشد. بیمار هیچ گونه دردی حس نخواهد کرد و نیازی به دارو های خواب آور نیز ندارد.

تورم و ترشحات بعد از لیپوماتیک خیلی کم می باشد. در بیترین حالت تا ۳۶ ساعت ممکن است به طول بیانجامد در صورتی که در سایر روش ها بسیار بیشتر خواهد بود.

مزیت دیگر لیپوماتیک ریسک کم آن در برابر سایر روش ها می باشد.

شاید مهم ترین مزیت لیپوماتیک عدم احتمال آمبولی چربی می باشد.

عمل لیپوماتیک هیچ نیازی به بستری شدن ندارد و شما می توانید بلافاصله بعد از عمل به فعالیت های عادی و روزمره ی خود بپردازید. بیمار پس از عمل خستگی و کوفتگی زیادی نیز ندارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

لیپوماتیک چیست LIPOMATIC
بیشترین سوالات در لیپوماتیک بر این نکته متمرکز است که لیپوماتیک چیست ، عوارض لیپوماتیک چیست و همچنین اینکه برتریهای این روش نسبت به روشهای گذشته چیست . لیپوماتیک در حقیقت یک نوع دستگاه ساکشن پیشرفته برای تخلیه چربیهای موضعی زیر پوست می باشد. تکنولوژی بکار گرفته شده در این ابزار بقدری دقیق و فوق العاده عمل می کند که کاملا آنرا از لیپوساکشن متمایز می سازد. همچنین برتری این دستگاه بر لیزر لیپولیز هم در حین عمل برای جراح و هم در نتایج عمل برای بیمار کاملا مشهود می باشد.

لیپوماتیک Lipomatic با استفاده از امواج اینفراسونیک و ارتعاش (Vibration) و نوسان ثابت حول محوری (Nutation) سلولهای چربی را از محل اتصالات آنها به یکدیگر جدا می سازد و بدون اینکه منجر به تخریب سلولهای چربی گردد، سلولهای بافت چربی را سالم از زیر پوست با عمل ساکشن خارج می نماید. به همین دلیل از سلولهای خارج شده چربی توسط این تکنیک می توان مجددا بعنوان فیلر برای حجیم سازی گونه و صورت و یا سایر اعضاء استفاده نمود. قابل ذکر است که این چربی بمراتب دارای دوام بیشتر و تورم کمتر پس از تزریق بعنوان فیلر می باشد و نسبت به چربی کشیده شده توسط ساکشن برای حجیم سازی بسیار سالمتر (Intact) است.